Forum Forum motocykla SUZUKI RMX/SMX 50 Strona Główna
 Strona glówna  •  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Galerie  •  Rejestracja  •   Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj 
50 na 70 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum motocykla SUZUKI RMX/SMX 50 Strona Główna -> Mechanika i dane techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor
Wiadomość
MaKa
Pieszy



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:20, 27 Lip 2012  

Witam.
Czy jak wsadze w rmx ten zestaw:http://allegro.pl/cylinder-tlok-suzuki-rmx-smx-50-70-i2503842193.html
To wszystkie inne czesci wytrzymają ? nie bd trzeba jeszcze czegos wymieniać?

Czy lepiej zrobić tak jak mi kiedyś świrus poleał: żeby na cylindrze 50 zrobić szlif na 70 i wstawić jakiś tańszy lżejszy tłok 70 i tam jeszcze kanały rozwiercić ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
uniak
Motórzysta



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Swarzędz

PostWysłany: Pią 12:48, 27 Lip 2012  

Nie rób tak faryki nie poprawisz !. Kup ten cylek za 285 on jest chyba lepszy moim zdaniem do tego jeszcze do kub gaźnik z wieksza gardzielą albo wymień dysze w tym co masz na 85 albo 78

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
swirus2007
Administrator Junior



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 979
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pią 13:50, 27 Lip 2012  

ale mowicie wiekszy gaźnik, i co wam to da jak w cyklu, od łączenia gaziora z cylkiem jest srednica pod zwykły gazior... i tam lezy jeden z wiekszych problemow Sad

a co do zestawu to kupuj ten za nie całe 300 zł z allegro i ogień


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MaKa
Pieszy



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:41, 27 Lip 2012  

czyli lepiej kupić ten zestaw, i wszystkie częsci jak korbowód,wał to wytrzymają ?. A co do gaźnika to opłaca sie kupować większy ? da to jakiś większy efekt ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
swirus2007
Administrator Junior



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 979
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pią 20:46, 27 Lip 2012  

ja mam 70 i gaziora nie zmieniałem, jedyne co to łozyska na wale ale ja musialem wymienic uszczelniacze to odrazu poszło w komplecie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spookeykox
Motórzysta



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 528
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skrzyszów

PostWysłany: Pią 21:03, 27 Lip 2012  

ja do 70 kupiłem gaznik 21 i dało poro przedewszystkim na przyspieszeniu tylko jeszcze krociec łączący gaznik z cylkiem rozfrezowałem lekko dremlem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
uniak
Motórzysta



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Swarzędz

PostWysłany: Nie 21:44, 29 Lip 2012  

Ja sb gardziel rozpiłowałem sam ;P i dysze wkręciłem większą Wink. I jest dobrze ale ja mam oryginalne 50 i teraz musze wyminić cylinder znaczy najlepiej szlif ale kupie ten zetaw z allero 70cc silnik po generalnym remoncie i juz mi się cylek zaciera bo nałapał pełno syfu ;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
swirus2007
Administrator Junior



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 979
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Nie 23:07, 29 Lip 2012  

tak bywa jak sie nie ma filtra wiatru,
mnie jedynie narazie przezaraz to spalanie przy 6L...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
uniak
Motórzysta



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Swarzędz

PostWysłany: Pon 23:51, 30 Lip 2012  

W komorze miałem pełno syfu jeździłem z najtańszym stożkiem za 30zł nie kupujcie tego bo to gówno przepuszcza syf ;/.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MaKa
Pieszy



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:34, 02 Sie 2012  

Mój jest cały czas na air boxie oryginalnym i jest dobrze. Jeżdżę cały czas po terenie więc stożek odpada.A i mam pytanie jeszcze jedno jak bd miał ten zestaw to głowica bd pasować ??
A i czy ma jakieś znaczenie jak na tłoku są 2 pierścienie a jeden Bo na tym żeliwnym zestawie na allegro sa 2 a na tym za 285 jest jeden pierścień ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaKa dnia Czw 11:36, 02 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
uniak
Motórzysta



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Swarzędz

PostWysłany: Pią 0:56, 03 Sie 2012  

Głowica będzie pasować. Teoretycznie jak jest 1 pierścień to jest lepiej bo są mniejsze opory tarcia ale w tedy szybciej się ten pierścień z używa. Na 2 pierścieniach tłok ma lepsze prowadzenie ,ale moim zdaniem 1 pierścien w zupełności wystarczy Wink.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MaKa
Pieszy



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:59, 11 Sie 2012  

Kurde nie ma już tamtego zestawu. A co myślicie o tym: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
swirus2007
Administrator Junior



Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 979
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Sob 12:49, 11 Sie 2012  

troche lepsze i duzo droższe Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MaKa
Pieszy



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 9:31, 12 Sie 2012  

Biore go ; ) jak złoże to dam znać jak się sprawuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michalnz
Pieszy



Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:35, 18 Sie 2012  

Witam wszystkich.
Jestem posiadaczem rmxa, do którego założyłem właśnie ten cylinder.

Przełożenie to 17/50

Mam z tym zestawem problem - zaraz po założeniu moto śmigało świetnie, wybitnie dobrze aż byłem zaskoczony. Wlałem olej 1:25 i na krótkich dystansach bez zarzynania ale w pełnym zakresie obrotów. Absolutnie brak możliwości przegrzania, dało się dotknąć spokojnie cylindra czy głowicy.
Nic nie wskazywało na komplikacje. Po przejechaniu tak około 50km, 500m od wyjazdu z garażu zmuliło mi motor przy 70, redukcja - dalej to samo. ( mam szybkie przełożenie więc obroty nie były wysokie na 6 ). Wszystko wskazywało na puchnący tłok, zmulanie przy wyższym obciążeniu, tak jakby zaciagał się hamulec na tył. Odpuszczenie gazu i moto jedzie.

Podszedłem do sprawy tak jak w podobnej sytuacji z dt50 starą, rozebrałem zestaw.
Moim oczom ukazał cię cylinder niemal nienaruszony, pionowe ryski dosłownie kilka sztuk, niewyczuwalne pod paznokciem, słowem gładź bdb.
Po zdemontowaniu tłoka i dokładnym obejrzeniu pod światło znalazłem trochę pionowych rys z przodu i z tyłu tłoka. W DT w takiej sytuacji pomogło delikatne szlifowanie tłoka aż do ustania objawów łapania.
W rmxie robiłem to 2 razy. Poprawa jest wyraźna ale dalej lubi sobie go czasem zmulić.
Zadziwiający jest fakt, że czasem go zmuli a czasem nie. Potrafi wyjechać pod stromą górkę nie schodząc z 75, a czasem jadąc w dół przy tej samej prędkosci lubi go zmulić. Tłoka nie łapie na sztywno a jedynie wzrasta tarcie pomiedzy nim a cylindrem.

Myślę, czy nie spróbować wlać mieszanki 1:40 czy 1:50 ( nie korzystam z dozownika ) i dać się tłokowi zetrzeć trochę w cylindrze bo teraz nie ma takiej możliwości na bardzo bogatej mieszance tarcie jest zmniejszone.

Ktoś ma jakiś pomysł? Wał jest OK nie ma luzów góra-dół, kręci się płynnie, moto jedzie całkiem nieźle myślę, że po równym osiągnie 80-85 tylko co z tym zmulaniem?

Dodam tylko, że nie jest to zmulanie spowodowane gaźnikiem czy czymś jest to 100% mechaniczne.

Pozdrawiam


edit: nachodzi mnie pewna myśl jeszcze - być może pierścienie są zbyt ciasne - tłok ciężko przepchnąć palcem w cylindrze. Może podpiłować zamki?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michalnz dnia Sob 14:57, 18 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum motocykla SUZUKI RMX/SMX 50 Strona Główna -> Mechanika i dane techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3
   
 
Opcje 
Zezwolenia Opcje
Kto jest na Forum Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Kto jest na Forum
 
Jumpbox
Kto jest na Forum
Skocz do:  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Theme FrayCan created by spleen & Download
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin