Forum Forum motocykla SUZUKI RMX/SMX 50 Strona Główna
 Strona glówna  •  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Galerie  •  Rejestracja  •   Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj 
Zwiększenie mocy - szlif cylindra, czy to coś naprawde da? 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum motocykla SUZUKI RMX/SMX 50 Strona Główna -> Mechanika i dane techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor
Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 15:51, 27 Maj 2008  

Wyczyściłem gaźnik, cały układ paliwowy, zajrzałem do tłumika, zębatki mam ok, łańcuch też, wszystko jest ok a dalej 70 to v-max. Myśle że silnik zużyty albo tłok może , musze zajrzeć do silnika chyba i wtedy będzie wiadomo o co biega...
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Wto 16:54, 27 Maj 2008  

moze poprostu masz zebatki na moc
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Wto 16:56, 27 Maj 2008  

albo tlok sie rozwalil
Powrót do góry
Arni
Administrator



Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 750
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto 17:12, 27 Maj 2008  

tak koło 13000 km musisz liczyć się z wymianą tłoka jak go męczysz dużo(jak ja;)), nie stuka ci nic w silniku??Jeśli ci zaczyna słabnąć np gdy wbijesz 6 to się dusi to prawdopodobnie musisz jak ja wymienić tłok, albo tak jak Damian mówi, zobacz ile zębów mają zębatki(seryjne przód chyba 12, a tył napewno 50), jeszcze z takich drobnostek to jak masz stara świecę to napewno to nie zwiększy osiągów.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arni dnia Wto 17:12, 27 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 20:22, 02 Cze 2008  

Świece mam nową, zebatki mam oryginalne więc zostaje tylko ten silnik. Rzeczywiście na 6 mu już mocy brak i sie dusi troche. Moto jakiś czas nie miał licznika więc możliwe że ma te 13 tys km juz za sobą... W tym roku chce sprzedać rmxa więc nie wiem czy jest sens za ten silnik sie brać. Szlif to około 50 zł, a nowy tłok koło 200zł... Jeszcze pomyśle nad tym. Kopniak jeszcze musze zrobić jakoś bo narazie mam przewiercony na wylot i śruba jest włożona ale powoli sie przesuwa i chyba wałek sie rozwal... Nie wiecie jaki jest zamiennik wałka do rmxa??
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pon 20:24, 02 Cze 2008  

Teraz mi opona z tyłu poszła to jakiś tydzień minie zanim nową będe miał więc nie mam jak do mechanika pojechąc :/ Moze rozejrze sie za nowym tłokiem... Wosnera kupować chyba nie?? Bo jak czytałem na allegro to dużo motorów crossowych ten tłok ma
Powrót do góry
Arni
Administrator



Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 750
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon 21:34, 02 Cze 2008  

Podobno te tłoki są dobre ale inne trafisz tak za 120zł, ja pod koniec tego tygodnia wstawiam do mechanika na szlif, a jeśli to jest tego wina to lepiej to zrób, bo szybko traci moc, a nawet mało wprawny motocyklista może dojść co jest przyczyną takich problemów. Chwalić się, że jest po szlifie nie musisz;) ale zawsze będzie lepiej chodził

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 14:43, 04 Cze 2008  

Nie wiem jak z tym tłokiem bedzie. może starczy sam szlif... za tydzień jakoś będe wstawiał pewnie do mechanika. Kupuje jeszcze kopniak, wałek i opone więc nie bardzo chce wydawać jeszcze 200 zł na ten tłok.. Oryginalny bedzie chyba dobry i przy szlifie nie trzeba go zmieniać nie??
Powrót do góry
Arni
Administrator



Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 750
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Śro 20:30, 04 Cze 2008  

Chyba nie za bardzo wiesz na czym polega szlif, szlif się przeważnie robi jak pierścienie zaczynają na tłoku stukać i rysują cylinder, więc szlif się robi żeby wyrównać ściankę cylindra, a przez zeszlifowanie zwiększa się(mikroskopijnie) pojemność, więc tłok do tego musi być większy, bo silnik słabnie bo nie ma takiego styku z cylindrem jak wcześniej(nie ma takiego ciśnienia).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 14:42, 10 Cze 2008  

Wiem o co chodzi w szlifie. Ale słyszałem gdzieś że szlifuje sie a potem większe pierścienie zakłada i może być stary tłok wtedy dobry.
Powrót do góry
Arni
Administrator



Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 750
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto 17:45, 10 Cze 2008  

Takie oszczędności pociągną tylko większe koszty w niedługim czasie, lepiej od razu zamówić tłok i zrobić szlif i nie ma problemu, ja teraz szukam tłoka, znaczy się mechanik szuka, ale chyba skończy się ze sam kupię na allegro albo w sklepie tylko nie chce najgorszego syfu wstawiać i przez to są problemy z dostaniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gapus94
Pieszy



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szemud

PostWysłany: Wto 20:44, 10 Cze 2008  

Ja moją suzą mam nabite 6900 km i v-max wynosi jakieś 90-95, przy dobrym wietrze w plecy.....

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gapus94 dnia Wto 20:44, 10 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 16:00, 11 Cze 2008  

ja mam 9 000 km tylko że rok czy dwa nie było licznika więc może mieć nawet 15 tys. hehe. Co do tłoku to narazie motor jeździ więc jeszcze poczekam troche bo trzeba na tłok zaoszczędzić. Może jak sprzedam coś na allegro to mi na tłok starczy. Arni jak kupisz tłok to sie odezwij jaki wziąłeś i czy dobry jest, bo ja nie wiem kompletnie jaki kupić ...
Powrót do góry
Arni
Administrator



Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 750
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Śro 20:54, 11 Cze 2008  

Nie mam na razie dużego doświadczenia, ale polecają Vertexa(jest na allegro za 160zł) ale patrzę coś na miejscu kupić to jest jakiś za 120 zł ale zobaczymy co mój mechanik powie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 18:28, 12 Cze 2008  

Ok. Ja jeśli bede szlif robił to w przeciągu miesiąca dopiero prawdopodobnie bo musze jeszcze kase uzbierać, bo postanowiłem kupić oryginalny wałek i kopniak i poszło 510 zł... a 200 zł na tłok i szlif w miesiąc może skołuje Razz
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum motocykla SUZUKI RMX/SMX 50 Strona Główna -> Mechanika i dane techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5
   
 
Opcje 
Zezwolenia Opcje
Kto jest na Forum Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Kto jest na Forum
 
Jumpbox
Kto jest na Forum
Skocz do:  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Theme FrayCan created by spleen & Download
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin